Vaatekaapin tuunaamista ja puunaamista

Huvittavaa, että juuri kun olin aloittamassa lausetta kevään tulosta ( taas) ja höpisemässä jotain auringon positiivisista vaikutuksista, katson ulos ja huomaan että siellä sataakin taas vaakasuoraan lunta! Onneksi fiilis on silti keväinen ja uudistuva ja tuntuu että on järjesteltävä ihan kaikkea ja saada karsittua asioita ympäriltä. Sama tunne on jatkunut jo pitkään…

Tämä “mummoneuletakki” löytyi kirpparilta aikoja sitten ja on odottanut jonkinlaista uudistumista…nappeja puuttui ja helman on joku mennyt raa’asti katkaisemaan ja siksakkaamaan. Ihastuin siihen silti ja päätin tehdä pelastusoperaation! Löysin ihanan pienen nappikaupan Helsingistä Yrjönkadulta, joten takki sai uudet napit ja mahdollisesti vyöksi tuon nauhan…


Olen siivonnut kaappeja ja kasannut kirpparikassiin vaatteita joita en enää osaa käyttää. Hauskaa oli että löytyi myös monia vaatteita, joita päätinkin hieman nappikaupan innoittamana uudistaa, sen sijaan että luopuisin niistä tai ostaisin tilalle uutta.


Minulla oli musta kausi, joka jäi onneksi suhteellisen lyhyeksi, sillä huomaan värien vaikuttavan mielialaani uskomattoman paljon ja koen oloni paljon raikkaammaksi ja iloisemmaksi väreissä!


Sen verran pitää kertoa todellisista hölmöyksistä, joihin en enää aio koskaan sortua…! Muutama vuosi sitten ostin nuo kuvan “käärmenilkkurit” alennusmyynnistä ja jonkin ajan päästä pohja kirjaimellisesti katkesi kahtia…liimailin ja paikkailin, mutta nyt ne vain nitisevät ja natisevat, enkä voi niitä enää käyttää. Syy miksi ne ovat edelleen tallessa on se että pidän niistä edelleen valtavasti ja minusta on ihan kauheaa heittää mitään roskiin. Niinpä ne ovat minulla koristeena ja muistuttavat siitä etten enää koskaan ostaa turhamaisuuksissani “kertakäyttökenkiä”, vaan satsaan mieluummin laatuun ja kestävyyteen ja pidän kengistäni hyvää huolta kannattamalla ihania, osaavia suutareita!

8 thoughts on “Vaatekaapin tuunaamista ja puunaamista

  1. Tuo ilma on kyllä nyt ihan outo. Kevät, talvi, kevät, talvi… Eilen illalla näytti ihan joululta ja tänään on paistanut aurinko heti aamusta. Mulla on ollut pitkään projektina vaatekaapin siivous ja olenkin sitä pätkissä inventoinut. Vielä olisi monta hyllyä läpikäymättä. Pääsiäisenä taitaa olla hyvin aikaa laittaa kämppä kuntoon 🙂

  2. Tänään onneksi taas paistaa aurinko! Mäkin oon tässä jo pidemmän aikaa aikonut siivota vaatekaapin ja muutenkin laittaa kaikkea talvista jemmaan. Kengissä tosiaan kannattaa satsata laatuun, itekin olen sen oppinut! Eikä laatukaan onneksi aina maksa maltaita 🙂

  3. Sun koti näyttää tosi herkulliselta taas…:) Mä oon huomannut myös kaipaavani hurjasti värejä, kirkkaita, pastelleja, ihan mitä vaan kunhan ois väriä. Suunnitelmissa mintun värinen kevättakki…sitä se kevään odotus teettää.

  4. Chatrin: Tänään mä päätin että talvitakkia en enää laita päälle…kerrospukeutuminen kunniaan! Mun pitäisi kanssa käydä läpi vielä laukut ja muut asusteet ja sitten varata kirppispöytä. Siitä tulee kyllä hyvä olo kun jäljellä jää vain tarpeellisin!Maria: Niin paistaakin, ihanaa! Olet oikeassa, että laadukastakin voi saada järkevään hintaan…ja ainakin ne maksavat itsensä takaisin! Riehu: Oi, mintun värinen takki kuulostaa makeelta! Kummasti nuo pastellivärit kyllä kiehtoo keväisin…toisaalta kodistani löytyy niitä kyllä ympäri vuoden, enkä ole vielä kyllästynyt! Ne obn vaan niin kauniita. 🙂

  5. Olen kans huomannut, että moni vaate saa ihan eri ilmeen kun nappeja vaihtaa tai lisää vaikka jotain nauhaa reunukseen tms. Se vaatii vaan oikeanlaisen mielentilan, että näkee vaatteet objektiivisesti ettei sitten aina "sinä vanhana rytkynä", u know 🙂

  6. Neiti Nimetön: Oot niin oikeassa! Yllätyin että tuo nappikauppa sai inspiraation liikkeelle ja aloin katsomaan ihan eri silmällä esimerkiksi vanhoja takkejani, joihin olen kyllästynyt…napit vain vaihtoon ja ilme on jo heti uusi!:) Hihih, kivaa!

  7. Outi: Oi, kaunis kiitos!Ja olen muuten epäjärjestelmällisen järjestelmällinen!:) Toisin sanoen, siivoan ja järjestelen oikeastaan joka päivä jotakin, koska sotken sitä mukaa!:)

Leave a Reply

