Hedelmälliset nautinnot ja positiivista pohdiskelua

Hei ihanat! Muistatteko kun kerroin toiveistani ja haaveistani? Tämä vuosi ja kevät on tuonut mukanaan paljon asioita, joita olen elämääni toivonutkin. Se on yhtäaikaa ihanaa ja häkellyttävää, mutta mukana on myös ihmettelyä ja hämmennystä, että näinkö ne unelmat vain toteutuu?! Miksi en ole aiemmin ymmärtänyt toivoa asioita tai miksi ne eivät ole toteutuneet? Siihen on syynsä, uskon. Olen ollut välillä ihan sekavissa mielentiloissa kaiken ajatustyön kanssa ja yöt saatan pyöriä ympyrää miettien tätä hassua elämää! Olen myös löytänyt ratkaisuja ja vastauksia jotka ainakin minusta tuntuvat hyviltä ja joista saan voimaa ja energiaa. Tässä muutamia mietintöjä joissa minusta on järkeä…

1. Kaikille asioille on oikea aika. Ne tapahtuvat silloin kun olet itse oikeasti vastaanottavainen ja valmis juuri niihin asioihin. Eniten on uskottava niihin oikeasti, sillä eivät ne voi tapahtua jos et itsekään usko että se olisi mahdollista.

2. Positiivinen ajattelu oikeasti auttaa! Aiemmin en ole ymmärtänyt miten voi ajatella positiivisesti, jos on huono olla tai asiat eivät vain suju, mutta nyt olen oppinut! Luultavasti aika tällekin oli oikea ja olin vastaanottavainen neuvoille. Olen koittanut poistaa täysin negatiivisen ajattelun ja löytää kaikesta jotain hyvää. Se ei olekaan niin vaikeaa, kuin
luulin! Varoitus: Positiivisuus on myös tarttuvaa ja lisääntyy helposti!

Samsaran luomumysliä ( sis. kaura-ohra ja-ruishiutaleita, rusinoita, taatelia, aprikoosia, hassel- ja maapähkinää, seesamin- ja pellavansiemeniä, vehnälesettä), avokadoa, puolukoita ja banaania luomuluonnonjogurtilla

Aloitin pitkän tauon jälkeen taas joogan ja toivon että enää ei tulisi ollenkaan taukoja harjoituksiin, kuten aina ennen on käynyt. Jooga on laji, joka tuntuu vain niin täysin omalta ja johon olen aivan rakastunut, sillä olo jonka siitä saan tuntuu voittavan kaiken! Onko teillä joku ihana urheiluharrastus tai useampia, jotka sopivat teille täydellisesti? Harrastatteko niitä säännöllisesti? Itse olen niin epäurheilullinen kuin vain voi, mutta olen onnellinen että olen löytänyt edes yhden lajin joka kolahtaa! Kaikki tanssillinen tai liikesarjallinen jumppa ym. ( niin kivaa kuin se olisikin!) on vain ihan liian vaikeaa minulle! Olen niitä tyyppejä joka hyppää juuri päinvastaiseen suuntaan mitä pitäisi ja miettii että oikea vai vasen, kun muut jo tekevät kauhealla vauhdilla!


Ystäväni ilahdutti minua taas aivan ihanilla kukilla…kauniita vaaleanpunaisia ruusuja! Tähänhän alkaa jo tottua, hihih! En oikeasti ole koskaan saanut näin paljon kukkia näin lyhyessä ajassa, joten olen todella iloinen näistä päivien piristäjistä! Hoidan ystävieni neljää suloista kissaa heidän ollessaan matkoilla, joten siitä nuo ruusut kiitokseksi!

Samsaran luomumysliä luonnonjogurtilla, lisänä puolukoita, luomurusinoita ja luomupähkinäsekoitusta…alemmissa kuvissa samaa, mutta puolukoiden tilalla banaania…


Ruokakuvat ovat viime viikkojen aamupaloja ja lounaita. On tehnyt mieli paljon hedelmiä ja salaatteja ja niitä onkin tullut syötyä joka päivä erilaisina variaatioina.


Uusi jumitusruokani on parsa…kivaa vaihtelua sellerin jälkeen, hih! Muilla on jumitusvaatteet, minulla jumitusruoat. No, on jumitusvaatteetkin. Ja jumituslevyt…saatan kuunnella samaa levyä välillä vaikka koko päivän!

salaattia, tomaattia, parsakaalia, avokadoa, aurinkokuivattua tomaattia, rusinoita…


Samanlainen salaatti kuin äskeinen, mutta lisänä porkkanaa ja albacore-tonnikalaa. Syön todella harvoin tonnikalaa, mutta joskus jos himo iskee niin ostan vain ja ainoastaan tätä… (MSC-merkittyä: Todistaa ettei tuotteessa käytetty kalalaji kuulu ylikalastettujen lajien joukkoon eikä kalastus ole vahingoittanut meren ekosysteemiä. )


Olen pohdiskellut myös blogini olemusta. Aloitin tämän sisustusblogina, mutta mukaan on tullut ruokaa ja ihan vähän välillä vaatteitakin ja muita höpinöitä. Haluan pitää tämän jatkossakin samanlaisena sekametelisoppana, mutta tottakai kuulen oikein mielelläni jos teillä on jonkinlaisia toiveita! Kivaa on minusta myös että voi lisätä “kirjanmerkkejä” tuonne sivupalkkiin ja pääsee helposti seurailemaan omia suosikkeja. Eli tämä on vähän niin kuin oma kalenteri, josta löytyy helposti kivoja juttuja! Lisäilen tuonne siis pian lisää kaikenlaista uutta mitä olen löytänyt. Hankalaa on että seuraan nykyään blogeja sekä blogilistan että bloglovinin kautta ja sitten vielä bloggerin kautta. Huh. Eli jos et löydä omaa blogiasi tuolta sivupalkista, niin jostain minä sitä varmaan seuraan, hihih! Pitäisi olla yksi blogipäivä, jolloin voisi lukea kaikki ihanat päivitykset ja sitten vielä ehtisi tehdä omaakin. Nyt olen nimittäin kirjoittanut tätäkin tekstiä varmaan kolme tuntia, välillä kyllä tehden kaikkea muutakin. Yllättävän paljon kuitenkin kuluu aikaa. Olen nimittäin sitä mieltä että internetittömätkin päivät olisivat oikein paikallaan välillä! Kauanko te vietätte aikaa koneen äärellä? No, niin minulla on selvästi tänään joku höpötyspäivä ja voisin kirjoittaa vielä sata asiaa, mutta säästän teidät kuitenkin ylisekavalta postaukselta ja jatkan lisää seuraavalla kerralla!

11 thoughts on “Hedelmälliset nautinnot ja positiivista pohdiskelua

  1. Oi, taas niin ihania ja herkullisia kuvia! Noilla eväillä varmasti voi hyvin! (Joku tässä mussutti pullaa äsken..) Voitko kertoa tarkemmin mitä nuo annokset sisältävät? Nuo ajatukset asioiden tapahtumisesta, mä uskon kans niin että asiat tapahtuvat sitten kun on niille vastaanottavainen ja valmis ja kun uskoo itseensä ja hyviin asioihin. Aivan kuin oisin joskus lukenut aiheesta jonkun kirjankin.. ei tuu vaan mieleen mikä kirja. Söpö tuo pinkki lävikkö, meillä on tuollainen punaisena! =)Mua kiinnostaisi juttu myös siitä, miten itse pääsit eroon sokerista ja aloit syömään terveellisemmin. Ja kaikki tällaiset omia ajatuksia sisältävät pohdiskelut on ihania luettavia!! Tämä blogi on kyllä niin positiivinen ja hyvää mieltä tuova, kiitos Sarona siitä!

  2. Kivan positiivinen postaus ja herkkuja kuvia! Minä saan menemään bloggailuun kyllä aikalailla aikaa, on niin kiva lukea ja löytää erilaisia blogeja…tosin bloggailuinnostus tulee ja menee, tällä hetkellä on menossa se innostusvaihe. 🙂

  3. Eikö tuo liene kuitenkin parsakaali ;)Ehkä annos positiivisuutta tekisi tänne suunnalle hyvää, kun näin pienistä täällä niuhotan.. Sulla on kiva blogi!:)

  4. Loistavia kuvia mietteitä jaharrastuksistaitse Zumbaan ja saatan välillätehdä askeleita sarjoja toiseen suuntaan kun muut pääasia et itellä on kivaa ja tykkää;)Minusta blogisi on mukava näinei tarvitse muuttaa mitään.Mukavaa viikonloppua jo toivotan:)

  5. Maria: Olipa ihana kommentti, kiitos kovasti kauniista sanoistasi! Ilahdutit päivääni! Ja en mäkään aina niin terveellisesti syö…on ollut menossa semmoinen napostelukausikin, että huh! Voin postata herkutteluistakin myöhemmin, hih!:)Voin muokata tekstiä hieman ja kirjoittaa mitä annokset sisältää! Ainakin suurinpiirtein, tarkkaan en ehkä enää muista. :)Jos kirjan nimi muistuu joskus mieleen, niin tuu vinkkaamaan! Oon kovasti koittanutkin etsiä kaikkea uutta ajatuksia herättävää ja mielenkiintoista kirjallisuutta, joten vinkit ovat tervetulleita!Kirjoitan oikein mielelläni mainitsemistasi asioista! Riehu: Kiitos! Kivaa jos sinullakin on innostusvaihe! Minullakin on nyt ja tekisi mieli kirjoittaa monesta asiasta yhtä aikaa, mutta siihen tosiaan menee aina niin kauan, kun itse olen ainakin todella hidas bloggaja!:)Nena: Oi, kivaa! Käyn oitis!Anonyymi: Hihihii! No joo, parsakaalihan se! Hitsit kun oon tyhmä…voitko kuvitella että oikeesti vasta varmaan pari vuotta sitten tajusin että parsa ja parsakaali ovat eri asia ja taas olin unohtanut sen!:D Niin ja edelleenkin varmaan sanon parsakaalia parsaksi kun se jotenkin vaan on niin iisi…eli nolaan itseni varmaan vielä joku päivä kun kokkaan jollekin parsaa ja sitten se saakin parsakaalia! No, hyvä kun muistutit, kiitos! :)Follow your dreams: No oot kyllä niin oikeassa että pääasiahan on että itsellä on hauskaa! Eihän sitä pitäisi miettiä muuta! Hyvä että sulla on oikea asenne! Olen kuullut paljon kehuja zumbasta.Kiitos ja ihanaa viikonloppua sinullekin!

  6. Herkullisen värisiä kuvia (varsinkin nuo jumitus-parsakaalit). Yhdyn kohtaan 1. täysin ja nyt odottelen vain sitä oikeaa aikaa minulle. Blogisi suhteen voin sanoa, että mielelläni luen kaikesta muustakin kuin sisustuksesta. Voi käydä vähän yksitoikkoiseksi sekä muille että itselle, jos bloggaa vaan yhdestä aiheesta. Se voi tehdä bloggaamisestakin liian haastavaa, jos yhtäkkiä ei olekaan aiheesta mitään sanottavaa. Näin koen ainakin omalla kohdallani ja siksi kirjoitan mitä mieleeni juolahtaa 🙂

  7. Chatrin: Niin juuri, on vaikeaa kyllä pysytellä vain yhdessä aiheessa ja minusta on kanssa kiva kuvailla mitä tahansa kaunista ja kirjoitella fiiliksen mukaan! P.S Nätti uusi kuva!

  8. Moikka! Miksihän minulla näkyy ainoastaan enää murto-osa blogisi kuvista :(?? Johtuukohan se koneestani vai jostain sieltä päästä? Joka tapauksessa, paljon kevätiloa sinne!!^^

  9. Heinis: Moikka! Minulla on ollut tänään aivan sama ongelma…mutta kaikissa blogeissa! En siis ole nähnyt blogien kuvia kuin ihan muutamia. Luulin että se johtuu taas blogilistasta, mutta myöskään bloglovingin kautta kuvat ei näy…! Hmm, en yhtään tiedä mistä johtuu, mutta toivottavasti ongelma korjaantuu pian. Täytyy jatkaa blogien lukemista huomenna paremmalla onnella!Ihanaa aurinkoista kevätiloa sinullekin!

  10. kirjoitti:Je4nske4 juttu tuo, itse olen knueokt usein, ette4 ihmisie4, jotka meikkaavat paljon joko ve4heksyte4e4n, kummeksutaan tai salaa ihaillaan. Niin usein kuulen ihmisilte4 meikkaisit nyt ve4hemme4n ja ne4yte4t niin ihanalta luonnollisena . Mutkun. Kyse ei ole siite4, ette4 haluaisin peitte4e4 kasvoni kuten sanoit, on pe4ivie4, jolloin on ihanaa olla ilman meikkie4 ja se on juuri se juttu siine4 pe4ive4sse4. Mutta sitten, suurimmaksi osaksi aikaa, meikkaus on ihanaa, esteettiste4, kaunista, taiteellista ja itsense4 hemmottelua. Se hetki joka aamu, kun istuu meikkauspf6yte4nse4 (tai minun tapauksessani keittif6n pf6yde4n) e4e4reen ja aloittaa aamuisen kauneusrutiinin on jotenkin niin ihana ja tuo ele4me4e4n jatkuvuuden tunnetta, mutta myf6s ripauksen luksusta. Itse en ennen meikannut samalla tavalla kuin nykye4e4n: ennen tosiaan saatoin haluta muuttaa piirteite4ni. Nykye4e4n olen huomannut vahvuuteni ja toisaalta korostan nyt eri asioita kuin ennen. On ihanaa leikkie4 ve4reille4 vaikka katsoa joku elokuva, tv-sarja tai lehtijuttu ja toteuttaa se omilla kasvoillaan, siine4 hetkesse4. Minulle meikkaus on ehdottomasti ke4yte4nnf6nle4heisempi tapa toteuttaa rakasta kuvataideharrastustani. Kaikki ei vain aina ymme4rre4, ette4 kyse ei ole luonnollisuudesta versus luonnottomuudesta. Miksi aina pite4isi ne4ytte4e4 suoraan saunasta tulleelta? En todellakaan tuomitse kete4e4n, joka ei meikkaa, mutta toisaalta olen saanut runsaasti ei-meikkaavilta (ja kylle4: ihan nuoriltakin!) ihmisilte4 paljon kettuilua ja rivien ve4liste4 tulkittavia kommentteja. Ehke4 se on vain kateutta, mutta te4llaiset kommentit satuttavat aina. Enhe4n mine4ke4e4n arvostele heide4n ele4me4ntapojaan, miksi heille4 olisi siihen oikeus? (toki, jos ne4ytte4e4 samalta kuin Tuksu voi tietysti odottaakin, ette4 saa primitiivireaktioita, mutta silti le4htf6kohtaisesti jok’ikiselle4 on oikeus ne4ytte4e4 oman ele4me4nse4 Tuksulta, jos haluavat!) 🙂

Leave a Reply

