Kaalinpää sentään

No niin paasto, täältä tullaan! Alkaa jo kyllästyttää nää kaalit ja hedelmät! Mehutkin tois vaihtelua… 🙂

Oon hyvin huono keksimään ruokia silloin kun sitä rajoitetaan. Nyt kun on kannattanut syödä vain hedelmiä ja kasviksia, niin menin ihan sekaisin, että onko vihannekset ja kasvikset sama asia? 😀 Joo, on ne, google kertoi. Ja entäs juurekset, että kantsiiko niitä syödä? No myöhästä enää miettiä. Kaiken oon syönyt raakana, vaikka se juuri ei ehkä ole se kaikkein sulavin vaihtoehto ja ajatuksenahan on ollut että syö mahdollisimman sulavaa ruokaa ja vähentää annoksia, jotta vatsalaukku pienenee. Oispa mulla ollut joku opas kertomassa ja keksimässä mun tän viikon ruoat.

Väliin on mahtunut myös ihan vain muutamia pähkinöitä ( ja vitsit että ne maistui taivaallisilta jo nyt, vaikka koko paasto ei ole edes alkanut!). Mitähän tästä tulee…




Loppuviikon ruokapäiväkirja:

torstai:
aamupala: vihersmoothie ( selleri, ½ avocado, vehnänoras, basilika, nokkonen, inkivääri, yön yli lionneet pellavansiemenet vedessään, liotetut auringonkukansiemenet, kurkuma, oliiviöljy)
lounas: eilistä (keskiviikolta) kaalikikhernesalaattia
välipala: greippi, pari mandariinia
illalla: kolme ruisleipää voilla ja punajuurikeittoa ( kaksi punajuurta, porkkana, ½ avocado, kaalia, luomutomaattimurska, selleriä, inkivääriä, chiliä, rypsiöljyä, vettä =kaikki blenderillä sekaisin )
soijajogurttia hedelmillä (ananas, omena, avocado)
perjantai:
aamupala: vihersmoothie ( selleri, ½ avocado, vehnänoras, inkivääri, pinaatti, ½ banaani, appelsiini, vesi )
lounas: eilen tehtyä punajuurikeittoa
välipala: kuivattuja omenarenkaita, mandariineja
illalla: soijajogurttia hedelmillä ( avocado, banaani, ananas )
lauantai:
aamupala: hedelmäsalaatti ( omena, appelsiini, mandariini, banaani, avocado)
lounas: punajuurikeitto
hedelmiä ( appelsiini, mandariini, greippi, avocado )
illalla: kaalisalaattia
pähkinöitä
sunnuntai:
aamupala: vihersmoothie ( tammenlehtisalaattiruukku, ½ avocado, selleri, vehnänoras, omena, ½ banaani, vesi, appelsiinimehu )
lounas: kaalisalaatti ( kaali, punakaali, porkkana, parsa, basilika, omenaviinietikka, rypsiöljy, pippuri, chili, kurkuma, vuorisuola )
mandariineja
illalla: hedelmäsalaatti ( omena, appelsiini, banaani, avocado )
( pähkinöitä… nam! )

Advertisements

4 thoughts on “Kaalinpää sentään

  1. Maria: Ei mitään hajua onko tarpeeksi proteiineja…Luultavasti ei…paitsi pähkinöistä, kikherneistä, parsasta ja avocadosta saa onneksi. Yleensä en siis tosiaan syö näin yksipuolisesti! 🙂 Joo, pellavansiemenet on hyviä! Muista liottaa ensin tai ainakin laittaa tarpeeksi nestettä. :)Herkullisia smoothiehetkiä!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s