Sinistä, kultaa ja lintuja

Sateinen sunnuntai meni äidin kanssa kirpparikierroksella. Olipa hauskaa tehdä pitkästä aikaa huippuja löytöjä! Ostan niin harvoin oikeastaan yhtään mitään, joten kun näin kaikkea superkaunista ja kiiltävää, en voinut pitää näppejäni erossa ja lopulta sain äidiltäni kiellon olla menemättä lähellekään mitään kimaltavaa. Sinänsä järkevä kielto, sillä korut ovat yksi asia, joita minun on vaikea vastustaa ja aarteita on jo tarpeeksi.
( Äh, eikä oo, tai no on, mutta kun ne on vaan niin kauniita. Katsokaa nyt näitä värejä! ) Rakastan koruja ja ne on musta ihan parhaita asusteita. Eniten käytän rannekoruja ja korviksia. Tein lupauksen itselleni, että alan käyttämään myös kaulakorujani. Niitä mulla on paljon, enkä käytä niitä juuri koskaan siksi, että tuntuu muka liialta pitää samaan aikaan sekä isoja korviksia että kaulakorua. Pah sille. Lupaan että jos ne roikkuvat vielä käyttämättöminä, niin alan lahjoittamaan niitä teille. 🙂

Löytyi myös tuo siniruudullinen hapsuhuivi ja ihana, hieman kulahtanut neuletakki, mutta se oli niin pehmeä ja siinä on niin superkauniit napit, että rakastuin oitis. Kaulakorut, korvikset ja sormukset maksoivat 50 senttiä tai euron, huivi myös 0,50 € ja neuletakki euron.

Löysin myös rintaneuloja… linnut, kissan, sulan ja ankkurin 20 senttiä kappale.

Jos teillä on kivoja vinkkejä miten säilyttää koruja, niin vinkkailkaa mulle tai laittakaa linkki blogiinne, jos ootte tehneet postauksia, koska mulla on säilytysongelmia lähinnä korvisten suhteen. Missä niitä roikotetaan? 🙂

Ai niin, löytyi vielä tapettirulla kymmenellä sentillä. Toisen annoin äidilleni. Ajattelin että on kaunis lahjapaperina tai askarteluissa.



13 thoughts on “Sinistä, kultaa ja lintuja

  1. Ihania löytöjä ja todelliseen irppishintaan. Yhdyn haltiakummin ideaan. Vabhoista kehyksistä sais hauskoja korutauluja. Käluni säilyttelee korujaan vanhassa kravattihenkarissa =) Mukavaa alkavaa viikkoa!

  2. Oho, onpas värikästä, ihanan värikästä!Mäkin käyn tosi harvoin kirppareilla, ja varsinkaan ostan yhtään mitään. Mutta tykkään kirppareilla olevasta fiiliksestä 🙂

  3. Ihan Kreikan värit! =) Hitsi mitä löytöjä ja mihin hintaan! Kävitkö kotikaupungin kirppiksellä vai Helsingissä? Mä en oo täältä löytänyt kirkppiksiltä koskaan mitään! Nyt olisi itsellä kasa vaatteita laittaa myyntiin mutta enpä tiedä minne ne veisin..

  4. hienoja löytöjä!minun kodin vaatekaapista löytyi vanha kravatti/vyöteline (kai?), ja oon siihen ripustanut kaulakorut ja ne yhdet roikkukorvikset, jotka mulla on.

  5. Aaahh ihania löytöjä, nyt rupesi tekemään mieli kirpparille! 🙂 Mutta itse harvoin tulee tehtyä kunnon löytöjä.Minusta sellainen puinen pieni puun muotoinen koruteline, joka on maalattu valkoiseksi tai mustaksi on superhieno! Yksinkertainen, mutta kaunis kun laitta korut oksille roikkumaan.

  6. Teen vanhoista puusuksista ja vanhoista haarukoista korusäilyttimiä 🙂 Niitä voi hankkia toukokuun lopusta Mynämäestä pihapuodistani. Tule ihmeessä pistäytymään, myyn muutakin mukavaa ja ekologista sisustukseen. Yksi suksinaulakkomalli (avainnaulakko) taitaa olla FB:ssä Fiinariinan kuvissa.Iloisin terkuin,Riikka

  7. Haltiakummi: Kiitos kun vinkkasit omaan blogiisi, hauska oivallus tuo taulu! Tykkään kanssa että korut ovat esillä, niin sitten niitä tulee käytettyäkin. Mulla on kanssa vaikka minkälaisia kulhoja koruille ja oisi kiva saada niihin joku järjestys…Suveliina: Kerrankin oli tosiaan oikeat kirppishinat. Nykyään kun kirppareillakin on melkein kaupan hinnat. Korutaulu on tosiaan hyvä idea. Ehkä pitää lähteä metsästämään kaunista, vanhaa kehystä…Aurinkoa viikkoosi!No eikös! 🙂 Mä hullannuin kevätväreistä!Mä kävisin kirppareilla useamminkin ja käynkin mieluummin kuin kaupoissa, jos jotain tarvitsen, mutta Helsingistä en oikein ole löytänyt yhtä hyviä kuin pikkukaupungeista…Mirjami: Nuo korut vei munkin sydämen, värit olivat jotenkin niin kauniita…Chatrin: No höh, ootko kokeillut Kaivarin Kanuunaa? Se on mun uus lemppari ja itse oon tehnyt sieltä kivoja löytöjä. Toki Valtteristakin, mutta se on aikamoinen markkinapaikka tungoksineen, joten voi olla vaikeampi bongata mitään kivaa…Maria: Totta! 🙂 Vähän kuin ne sun ihanat matkakuvat…oi ne värit!!Käytiin Valtterissa ja sieltä teen yleensä ihan hyviä löytöjä, mutta vain jos jaksan oikeasti keskittyä. Se on vähän liian levoton paikka. Ootko käynyt Kaivarissa Kaivarin Kanuuna-kirppiksellä? Mä suosittelen! Vie sinne sun vaatteita, niin mä käyn sitten penkomassa sun aarteita, hih! :)Kerttu: Kuulostaa kivalta! Suveliinakin mainitsi kravattihenkarin, mutta miks mä en tiedä millainen se on? Täytyy googlettaa kuva. 🙂 Kivan persoonallinen ratkaisu. Aliisa: Oho! Raastimelle uutta käyttöä. 🙂 Hauskaa!Kia: Joo, mäkin muistan nähneeni sellaisia puita, yksinkertainen toimii kyllä aina. Mä oon koittanut saada äidiltäni sellaista posliinista, valkoista kättä, joka ois kiva sormuksille. Ei se kyllä anna sitä mulle. 🙂 Se on oikeestaan vähän karmea kasari, mutta tykkään siitä. Oon varmaan itse antanut sen äidille lahjaksi joskus ala-asteella. :)Riikka: Onpa kivaa kun kerroit! Kuulostaa hyvältä ja ehdottomasti tulen käymään, vaikka kesäretkelle, sillä lapsuuskaupunkini on siinä ihan vieressä. Kävinkin kurkkimassa fb:ssa. 🙂 Tuleehan sinne osoite, jotta löydetään perille?

  8. Tervetuloa, osoite on nyt päivitetty, kiitos kun muistutit. Verkkokauppa aukeaa toukokuun alkupäivinä, vipinää riittää monella rintamalla.t. Riikka

Leave a Reply

