The Science of Sleep

 

Olin peiton alla ihan hyvissä ajoin.  Oli jopa ihan kiva ja unelias olo, sillä käännettyäni sängyn pois vetävän ikkunan alta, uni on tullut paremmin. Tarvitsen silti vielä villasukat ja kaksi peittoa. Ajatella, eikä edes pakkasta vielä. Suljin silmät ja alkoi vain vilistä kuvia hevosista, pastellipuista ja pilvistä ja sitten tuntui että uni ei enää tulekaan, sillä teki mieli nousta ylös askartelemaan.  No, kääräisin vain peiton ympärille ja tulin kertomaan teille, mikä minut aina tekee iloiseksi! No tämä ihana elokuva nimeltään Science of Sleep! Olen nähnyt tuon lukuisia kertoja ja jaksan aina vain katsoa uudelleen. Usein riittää vain pelkkä elokuvan alun rumpu-ja kosketinsoittokohtaus ja minua alkaa hymyilyttämään. Sitten olenkin jo paremmalla tuulella, jos en aiemmin ollut.

 

Luulen että tuo elokuva tuli mieleeni, koska maalasin tänään hyvin tyytyväisenä kaikkea ihan hönttiä, vaikka minun oli tarkoitus tehdä suhteellisen tavallinen metsä. Puissa roikkui pastellin värisiä munia. Niitä minä pyörittelin menemään. Tiedä sitten miksi. Nyt tiedänkin jo mitä teen huomenna. Taidan vaihtaa pensselit välillä värikyniin!

Oletteko nähneet elokuvan? Koitin kovasti liittää tähän elokuvan trailerin, mutta enhän minä osannut. Kurkatkaa siis linkistä, jos huvittaa.  Nyt nukkumaan ja toivottavasti satu-unet jatkuu!

5 thoughts on “The Science of Sleep

  1. Huomasin, että olit postannut 3 minuuttia sitten, kun päivitin äsken blogiluetteloni. Ajattelin ennen kuin aloin lukemaan tekstiäsi, että olet aikamoinen yökyöpeli sinäkin ja kas, unettomuuttahan siellä podetaan. Itse valvon toisten unta, neljäs yö menossa. Nyt toivottelen rauhallisia unia sinullekin!

  2. Katja: No yökyöpeli tosiaan…en haluaisi olla, mutta kun illalla vasta virkistyn ja herää kaikki inspiraatiot. Nukkumaan mennessä sitten pyörittelen kaikkea mielessäni, enkä osaa rentoutua. Auttaisikohan meditaatio, että saisi laukkaavat ajatukset hiljenemään? Nyt olen ollut myös stressaantunut, niin siksi ei uni tule. Kaikki kunnia sinulle että jaksat tehdä yötöitä ja sen lisäksi olla valtavan luova!

    Suvi: Suosittelen kyllä todella lämpimästi! Tuo traileri on jo musta niin ihana että mua alkaa aina pakahduttamaan! Ja Gael on tuossa ihan överisöpö!

    Mape: Joo, katso katso! Siinä on niin ihania kohtauksia. Charlotte Gainsbourg on yks mun ihan lemppareista kanssa, musiikillisesti pidän myös. 🙂

Leave a Reply

