Kiitos lounaasta

 

Rakas ystävä sanoi  tänään, että ei tässä muuta tee mieli kuin suklaata ja peiton alle. No näin se on. Jos täällä on hiljaista, niin se johtunee juurikin siitä, että rauhaisaa eloa täällä vietellään ja sitä samaa kuin viime postauksessa eli lämpimiä sukkia, kamomillateetä, Feistia ja sisustuslehtiä. Häh, niissähän on joulukannet! Oho, se on kohta täällä, jestas sentään.

Olen lukenut ja kokenut kivoja juttuja hyvän jakamisesta. Ilahdutetaan toista vaikka kehumalla kenkiä tai edes ihan vain hymyilemällä ja sen sellaista. Niitä pieniä kivoja tekoja, jotka piristävät päivää valtavasti. No, tänään minulle tehtiin kivasti. Nainen takanani kahvilajonossa tarjoutui maksamaan loput lounaastani, kun tililläni ei ollut katetta. Suoraveloitus oli vienyt pennoset salamannopeasti. No, sain sitten lounaani. Se oli kivasti tehty. Vaikka oikeastaan minua kyllä vähän nolotti.

Onko teille käynyt koskaan noin?

Upeista kuvista saa kiittää marraskuun pimeyttä.

 

 

9 thoughts on “Kiitos lounaasta

  1. Oi kuinka kiva nainen! Mulle kävi kerran niin Tuusulan bussissa, 2 euroa puuttui ja mä olin jo ihan paniikissa, että joudunko kävelemään jonnekin Vantaan puolelle, että pääsen kotia. Noh, etupenkillä ollut nainen antoi minulle sen 2 euroa. Olin niin kiitollinen. Itse pyrin kehumaan toisia, jos siihen on aihetta. Mulle ei tuota mitään ongelmaa sanoa “onpa kiva mekko” tai “näytät tosi kivalta tänään”. 🙂

  2. Itse olen muutamaan kertaan maksanut loput jonkun lounas- tai kahvilaskusta tai antanut rahaa bussimatkaan kun ei ole kolikot riittäneet. On kiva olla avuksi, eikä muutama euro itseltä pois hetkauta taloutta niin paljon, ettei hyvän mielen tuottaminen olisi sen arvoista. Itsekin olen joskus saanut apua vastaavassa tilanteessa ja se on vähän hämmentävää, mutta ilahduttavaa.

  3. Tiinakaisa: Juuri niin!
    Chatrin: Onneksi löytyy noin kivoja ihmisiä aina hankalissa tilanteissa! Olin mäkin aika paniikissa ja mietin jo, että mitäs nyt sitten…
    Sarp: Hyvä motto!
    Siru: Saa ja pitää! 🙂
    Hanna: ❤ Muisk!
    Inari: Onpa kivasti tehty. Itsekin autan aina kun voin tilanteissa kuin tilanteissa ja minua autetaan vielä enemmän. 🙂

  4. Luin jostain jutun tästä! sille oli nimikin joku serendipity tai muu vastaava! ihana rouva osunut kohdallesi. joskus vaan voi käydä noinkin! 🙂 ei siinä noloa ole 🙂 itselle osunut kohdalle jotain että on saanut lahjaksi jotain yllättävää ihan odottamatta tuntemattomalta.. tai jonkun kehun. Sitä sitten jakaa itsekkin vähän samaan tyyliin. kaikki hyvä tulee kyllä takas.

  5. A kiss: Sattuuhan tuollaisia ja oli ihana törmätä ihmisten hyvyyteen, vaikka häkellyinkin. Eli laitetaan hyvä kiertämään! 🙂

Leave a Reply

