Kirjahylly

Luovutin raukkamaisesti innovatiivisen hyllyoperaationi kanssa, joka alkoi matalasta tasoratkaisusta ja muuttui toimistomaiseksi hyllykompleksiksi. Katselin viikkoja lattialla huojuvia erinäisiä kasoja, lippusia ja lappusia, tavaroita ja pussukoita, jotka eivät mahtuneet minnekään. Etsivät paikkaansa. Tilanteen sinetöi poikaystävän kommentti ” tuohonhan mahtuisi se hylly, jonka purit ja saisit nuo kirjat ja tavarat pois lattialta”. Aijaa, höh. Oikeassa oli. Halusin vain niin kovin eroon tuosta hyllystä, joka on ollut minulla vuosia.  Mutta jos asunto on 26 neliötä, niin kai se on hyväksyttävä, ettei tila laajene, vaikka mitä tekisi. Hylly on siis taas pystyssä. Ihan itse ( kiroillen ) kokosin. No, se on ainakin eri puolella huonetta ja onhan sen kätevyys myönnettävä. ( En silti oikeasti ihan täysin luovuttanut, vaan odottelen uutta kyllästymistä ja hyllyinspiraatiota. Niin ja vaikka hienoja laatikoita, joita voisi koota päällekkäin! )

 

Hyllyn hyvät puolet:  viherkasvit tykkäävät olla korkeammalla, jossa ei vedä niin paljon, mutta johon kuitenkin tulee valoa. Hyllyn päälle saa tärkeät asiat esille, kuten äidin lapsuuskuvan, rakkaan sedän kuvan sekä lempparikortit. Varsinkin tuo Elina Merenmiehen kutsukortti, jossa on muotokuva, viehättää minua tällä hetkellä paljon! Maapallo ja valaisimetkin nousivat hyllyn päälle.

Karttapallon olen pelastanut kaatopaikan kohtalolta, kuten myös vihreäjalkaisen varjostinvalaisimen, joka on kuulemma kuulunut joskus Mannerheimin ystävälle. Hehe, tiedä siitä sitten. Kirpparilta löytyneeseen hehkulamppuhökötykseen ei ole koskaan löytynyt sopivaa varjostinta, joten valaisee sitten tuollaisenaan.

Kirjahyllystä suosittelen Tracey Eminin Strangelandia. Ostin sen vuonna 2003 ollessani vaihdossa Glasgow’ssa. Eminin taide inspiroi minua silloin kovasti. En tiedä olenko koskaan itkenyt niin paljon kuin tuota lukiessani.

10 thoughts on “Kirjahylly

  1. Ei tuo aivan luvutus ole, sillä minusta tuo näyttää taas tosi freessiltä. Osaat koostaa noi aina kivasti. Tuon Stragelandin taidan laittaa korvan taakse… tuollaiset jotka koskettaa, niihin pitää aina tutustua! 🙂

  2. Mun mielestä näyttää hyvältä! Tuo on kuitenkin valkoinen ja matala kirjahylly, siksi raikaskin. Ja olet sisutanut sen nätisti. Toimii!

  3. Minä kyllä tykkään kovasti tuosta kirjahyllystäsi. Olet saanut sen kyllä näyttämään erittäin hyvältä ja salonkikelpoiselta =)

  4. minä taas vaihtaisin oman expeditini ilomielin lundiaan ja maalaisin sen pinkiksi tai turkoosiksi. tuo expedit-hylly on kätevä mutta joskseenkin massiivinen. mutta mies diggaa (=so called parisuhdekompromissi samoin kuin keittiössä puoliksi vaihdetut vetimet ;-).)

  5. Toi kyseenomainen hylly on kyllä ihme juttu. Erittäin toimiva vaikka epäkäytännöllinen, ruma vaikkakin kaunis. Piirteetön, joten sopii helposti moneen erilaiseen sisustukseen.

    Tullaankohan 2000-luvun alkupuoli muistamaan tuosta Expeditistä… 😀

  6. A kiss: Kiitos kannustuksesta! 😀 Tuo kirja pitäisi itsenikin lukea nyt melkein kymmenen vuoden jälkeen uudestaan. Olen vain odottanut aikaa, jolloin olisin siihen valmis. Mutta ties vaikka se tuntuisikin minusta kevyemmältä nyt.

    J: No kiva kuulla! Totta, valkoinen väri kyllä auttaa, että se ei näytä niin möhkäleeltä.

    Mape: Kaunis kiitos! Se vähän riippuu paljonko siinä on tavaraa ja miten ne ovat esillä. Olisi kiva saada se näyttämään kevyeltä ja että voisi olla esineitäkin, eikä pelkkiä kirjoja…

    Nooruska: Hahah! Siis keittiön vetimille… 😀 Parisuhdekompromissit on pahoja. Onneksi mä oon saanut yleensä hoitaa kodin laittamisen…ja nyt asun sen seurauksena yksin. 😉 No ei kai, vitsit sikseen! Lundia kelpais minullekin. Mulla oli sellainen ala-asteella. Eniten haluaisin jonkun vanhan kaapin lasiovilla…

    Tiia: No niinpä! Mä oon lähinnä vain kovin kyllästynyt siihen ja käyttäisin hyllyä mieluummin johonkin ihan muuhun tarkoitukseen kuin kirjoille. Vaikka työhuoneelle säilytyslokerikoksi tai vaatehuoneessa (jota mulla ei oo 🙂 vaatteille tai kengille. No, mutta tuossa kökkii, eikä muuta voi. 😀

    Chatrin: Älä naura siellä! 😀

  7. Pingback: Eteinen | Cosy Home

Leave a Reply

