Suklaata ja pähkinöitä

Huh, ilta on pelastettu. Muistin hakea herkkuja Ekolosta. Talvi-iltojen välttämättömyys, sanoisin. Olen miettinyt useastikin, että Ekolo on kyllä ihan lempikauppojani. Vaikka en enää asu niin lähellä, niin silti suuntaan ennemmin sinne kuin keskustaan. Juuri sopivan kokoinen, jotta kaiken löytää helposti. Henkilökunta on ihanaa ja aina avuliasta. Olen saanut muutaman kerran pahan mielen käydessäni isommassa eko-liikkeessä. Myyjä tiuski, kun unohdin tarkastaa täyttöpesuaineen nimen, höh. No, kunhan putkahti mieleen. Tämä ei siis ole maksettu mainos. 🙂

Mistä te ostatte suklaata ja pähkinöitä? Ja tämä on sitten tärkeä kysymys! 😉

13 thoughts on “Suklaata ja pähkinöitä

  1. Ikävä kyllä, ne tulee useimmiten ostettua marketista. Mutta toisinaan haen niitä Punnitse ja säästä-liikkeestä. Täällä Hämppälinnassa se muutti juurikin uusiin tiloihin ja laajentui samalla. On nyt aivan mahtava putiikki, joten uskon että tulee käytyä jatkossa enemmän siellä. Siellä on tuota samaa suklaata myynnissä mitä tuossa sun kuvassakin on.

    (On muuten hyvää Pirkka kaakaorouheinen tumma suklaa ja vielä luomua. Vaikka onkin marketista ostettu.)

  2. Katja: Mä käyn kanssa välillä P&S-liikkeessä. Täällä ne vain sijaitsevat vähän hassusti ja osuvat harvemmin matkan varrelle, mutta yleensä tulee poikettua jos ohi kävelee. Mäkin joskus ostan pähkinöitä marketista, mutta usein ne tuntuvat olevan niin kalliita, etten raaski. Kivempi että voi ostaa itselle sopivan määrän ja vielä luomuna. Kuvittelenkohan mä vaan että irtomyynti on halvempaa, hmm? Joo, Pirkka-suklaata on tainnutkin joskus maistaa ja muistelen että oli hyvää!

  3. Kaupan suklaata en juuri syö sen sisältämän sokerin takia (aiheuttaa ihottumaa), mutta raakasuklaa-ainekset odottelee kaapissa. 🙂 Pähkinät ostan luomupiiristä ja eko- ja nettikaupoista. Just suunnittelen tilausta Ekolon verkkoversioon, siellä on hyvät pähkinävalikoimat. Esim. makadamiapähkinöitä on hankala löytää luomuina, mutta Ekolossa on.

    Ihanat värit noissa kulhoissa/pikareissa/tarjoiluastioissa!

  4. Herkullinen herkkukuva!! Miksi täällä tuppukylässä ei oo mitään vastaavia…:( Vain tuota mitä marketeista sattuu löytyyn. Ja kiitos, nyt tekee mieli pähkinöitä. Onneksi on ainakin pikkupussi manteleita kaapissa. 🙂

  5. Mulla on alkanut tuo pähkinöidin syönti hyytyä, kun lähes joka kerta, kun olen ostanut niitä (irtona vastaavasta kaupasta Treella), niin ne maistuu homeelta! Ja koko säkki lentää roskiin. Monesti on pitänyt viedä ne takaisin, kun eivät ihan halpojakaan ole. Mut sitten se on jäänyt. Onko muut törmännyt tähän pähkinöiden homeenmakuun. Vai onko se luomupähkinän “ominaisuus”, kun niissä ei ole myrkkyä estämässä sitä? Muuten kyllä söisin enemmänkin.

  6. Hosuli: Nam, löytyisköhän sun blogista hyvä raakasuklaaresepti? Mä oon koittanut joitakin kertoja ja oon käyttänyt kookosöljyä ja se saa mulle jotenkin pahan olon. Vaikka siis kookosöljyä rakastankin kaikessa muussa, mutta suklaassa se maistuu jotenkin yli ja saa mut voimaan pahoin. Mitä sä käytät?
    Ja kiitos, kulhot on Nanny Stillin tuotantoa ja isoisoäidiltäni perityt – ihan lempparit!

    Heidi: Sinä onnekas, mullakin pitäis aina olla jotain kaapissa, mutta ei oo koskaan. Ehdin aina syödä kaiken! Harmillista tosiaan ettei siellä teillä päin oo mitään pikkupuotia, josta voisi ostaa päkinöitä ja muuta irtona. Perustaispa joku!

    Tiinakaisa: Tiedän mistä puhut….olen itsekin miettinyt, että onko se jotenkin ominaista pähkinöille tuo homeen maku? Varsinkin parapähkinöissä oon huomannut. Ne tietty onkin rasvaisimmasta päästä, että voihan se olla että ne on mennyt huonoksi. Täytyis ehkä tosiaan kysellä kaupasta josta ostaa, että ovatko huomanneet saman? Usein oon onneksi saanut hyviä ja vaan jokunen saattaa maistua oudolle. Manteleissa taas välillä tulee karvasmanteli vastaan..yyh, se ei oo kivaa. 😀

  7. Vitsit miten kaunis kuva!
    Ihanat kulhot ja iiiihana rasia! Onko kulhot Nanny Stillin? Mistä tuommosia rasioita saa?
    Pähkinät ja suklaat ja pähhkinäsukaa-nam. 🙂

  8. Tiikku: Kiitti! Juu, kulhot on Nanny Stillin ja ne on mun isoisäidin vanhat ja mulle hirmu rakkaat. Nuo värit niissä on vaan niin kauniit. Rasian oon ostanu edesmenneestä sekatavarakaupasta Töölöstä, jonka nimeä en muista. Mulla on myös violetti-ja pinkkikantinen ja niitä on eri kokoisia. Luulen että jostain Tarjoustalon tapaisesta kaupasta saisi vastaavia.
    Pähkinät ja suklaa yhdessä on parasta! 🙂

  9. Älkää syökö niitä homeen makuisia pähkinöitä, varsinkin parapähkinät on tunnettuja siitä, että ne homehtuu helposti, niissä olevat homeet on niin maksamyrkyllisiä, että ne nostaa maksasyövän riskiä.

  10. Pitääpä yrittää pian saada laitettua raakasuklaareseptiä blogiin. 🙂 Mulla on sekä kaakaovoita että kookosöljyä – jos ei tykkää jälkimmäisestä, kaakaovoikin varmasti riittää.

Leave a Reply

