Pieni hetki

Arvatkaa onko mahdotonta sulkea silmät postilaatikosta kolahtaneelta lehdeltä, kun pitäisi tehdä töitä? No on! Siinä käy aina niin, että ” jos mä nopeesti vähän vilkasen”. No, keitin suosiolla kahvit, voitelin pari ruisleivän palaa ja istahdin nojatuoliin hetkeksi lukemaan. Illalla on jokatapauksessa töitä, joten lepohetki olkoon sallittu.

Tilaatteko te jotain lehtiä kotiin? Minulle tulee lahjana Divaani ja Olivia. Itse tilaan Vihreää lankaa ja Glorian ruoka ja viini-lehteä, koska kuvittelen, että se saisi loihdittua minusta joskus huippukokin. No, oikeasti tilaan sitä kauniiden kuvien ja inspiroivien ohjeiden vuoksi ja jotta lempikokkini =poikaystävä viihtyisi luonani vähän useammin. ( Ei se silti viihdy. )

Aina välillä saatan tilata jonkun tarjouslehden, mutta niitä on niin ärsyttävä perua, että  nykyään sanon aina lehtimyyjille ei kiitos. En tykkää sellaisesta huijauksesta, että sanotaan että lehti loppuu tarjouksen päätyttyä, mutta sitten se ei lopukaan. Pah.

Nappasin kuvan uudimmasta Divaanista, sillä rakastan tuota valkoisen lautalattian, värikkään kelim-maton ja mustien tuolien yhdistelmää! Kuva on uudesta Divaanista ja sen on alunperin ottanut Birgitta Wolfgang.

 

Kerran kuukaudessa käyn kirjastossa lukemassa kaikki mahdolliset uusimmat lehdet, sillä kaikkea ei ole varaa eikä järkeä tilata kotiin, kun niitä ei ehdi lukemaan.

Välillä pelottaa, että painetut lehdet katoavat kokonaan. On se minusta kuitenkin aivan eri asia lukea lehteä nojatuolissa, kuin tietokoneen ruudulta. Sanomalehden rapina on viehättävää ja se hankala sivujen kääntely kuuluu asiaan. Vai mitä mieltä te olette?

11 thoughts on “Pieni hetki

  1. Mä oon kans paha aikakauslehtien suurkuluttaja! Tällä hetkellä tulee Olivia, Glorian Koti, Glorian ruoka&viini ja Meidän mökki. Ystäväni kiikuttaa minulle aina Viini-lehden sen luettuaan. Vaihtelen välillä noita mitä tilaan, satunnaisesti ostelen jotain. Lisäksi töissä ja kampaajalla luen kaikenlaista. 🙂 Hesarikin pitäisi joka päivä ehtiä lukemaan.

    Nyt tekee mieli ruisleipää…

  2. Minä tykkään divaanista kans! se on parantunut vuosien aikana huomattavasti 🙂 Divaania tulee luettua ja glorian antiikkia on tullut tilattuakin! 🙂
    Mutta melkein kaikki nuo tyypilliset lehden: koti&keittiö, divaania, glorian koti ja antiikki ja moni muu tulee luettua tavalla tai toisella joka kuukausi 🙂

  3. Olen itsekin ihan lehtihullu ja vuosia olen tilannut tai ostanut ainakin Trendin ja Olivian, sisustuslehdetkin ovat olleet jo pitkään pinnalla (toistaiseksi ei tule kuitenkaan kotiin, vaan luen muita reittejä pitkin) ja onpa tuo sama ruokalehti kovin inspiroiva omastakin mielestä – on sitä välillä tullut toteutettuakin asioita, mutta liian vähän, ottaen huomioon kuinka paljon niitä kiintoisia juttuja on ollut. No mutta lehdet säilyvät, ei tulisi mieleenkään hävittää mitään näistä lehdistä. Se niissä onkin yksi parhaista puolista, eivät ne ole vain kertakulutusta varten.

  4. Painettua lehteä ei mikään voita =) Kotiin kannettuna minulle tulee Koti ja keittiö sekä Olivia. Irtonumerona ostan Evitaa, Dekoa ja Gloriaa.

  5. Tiedän niin hyvin nämä pienet hetket,vaikka lehtiä en tilaakaan. Usein tulee kyllä ostettua juuri Divaani, siinä tuntuu olevan eniten minun tyylisiä juttuja ja kauniita kuvia. Painettua lehteä ja oikeita kirjoja ei voita kyllä mikään. Se tuntu ja tuoksu ❤

  6. Ei painettua lehteä voi korvata nettiversiolla! Sama kirjojen kanssa. On muuten aivan ihana tuo kahvikuppisi noissa kuvissa ^__^

  7. Postipoika toi samaisen lehden tännekin 🙂 Ja säästin se illaksi, kun en pitkän työpäivän ja pumpin jälkeen ehtinyt taas mihinkään. Oli ihana heittää saunan jälkeen jalat ylös ja avata lehti. (täydellistä!!) Mulle siis tulee ainoona Divaani ja oon tykännyt siitä ihan tosi paljon! Välillä tuli kuntoplus, kun sain mukamas-hyvän-tarjouksen 😉 Muuten ostan lehtiä kirpparilta, aina jos alle eurolla saa tai eurolla jonkun viime numeron! Kävin lukemassa jossain lehtienlukusalissa, jos se olis tässä elämäntilanteessa mahdollista 😀

    ps. toi koti oli n a m u p a l a

  8. Todellakin. Netti ei voi korvata painettua lehteä, ainakaan minulle. Yllättävän hyvin olen kuitenkin pärjännyt vapusta asti ostamatta uusia sisustuslehtiä (kun menin lupaamaan miehelle moista). Kaupan lehtihyllyllä on vähän vaikeuksia, mutta sitten se menee ohi. Olenkin lueskellut uudestaan vanhoja lehtiä ja huomannut että niistä löytää aina jotain uutta.

  9. Anna: Mä ostin ennen paljon irtolehtiä, mut nyt en ole aikoihin ostellut. Lehtihyllyllä kyllä tulee aina vieroitusoireita! Hesaria mä en vois tilata, kun siinä menee koko päivä että sen saa luettua ja jäis työt tekemättä. 😉 Sunnuntaihesari kyllä houkuttelis niin paljon! Onneksi naapurille tulee, niin täytyy käydä siellä lukemassa. 🙂 Nettiversion selaan joka päivä, vaikka tällä hetkellä mulla ei oo tunnuksia.

    A kiss: Mä tykkään kanssa Divaanista paljon ja lähes kaikki suomalaiset sisustuslehdet tulee luettua jollain tavalla kuukausittain täälläkin. Ja jos meen kirjastoon niin sitten selaan kaikki muoti-ja hyvinvointilehdetkin. 🙂

    J: Oon sun kanssa samaa mieltä, ettei tosiaan ole vain kertakulutusta, sillä hyviä lehtiä jaksaa selailla aina vaan uudestaan. Säilytysongelmia tosin alkaa olemaan… 😉

    Mape: Näitä kommentteja lueskellessa mä oon melkein ryntäämäisilläni kirjastoon, sillä tekis mieli päästä lukemaan kaikki lehdet nyt heti!

    Hietzu: Juuri niin, kiteytit! 🙂

    Ravenwaves: Ei voikaan! Kupissa on pieni särö, mutta käytän sitä silti, kun tykkään värietä ja mallista kovin. Joku vanha Arabia ompi.

    Heidi: Kivaa, että säkin sait lukunautinnon kotiin! Hauskaa kun sanoit tuosta lehden säästämisestä…koitan sitä aina, että säästäisin illalle tai vapaapäivälle, mutta sitten on pakko vähän selailla, kun ei malta odottaa.
    En ihmettele, että säkin tykkäsit tuosta kodista, siinä onkin vähän sun tyyliä… 😉

    Jutta: Sama mulla, en ole ostanut lehtiä tosi pitkään aikaan, mutta lehtihyllyillä tekisi mieli kahmaista kymmenen lehteä kainaloon! 🙂 Vanhoistakin tosiaan riittää iloa!

  10. Aikakauslehteä ja tuollaisia hetkiä ei kyllä korvaa oikein mikään. Sanomalehdet saavat minun puolestani siirtyä tabloid-kokoon, se ei haittaa, mutta nettilukijaksi en aio siirtyä. Se ei vain ole sama asia.

Leave a Reply

