Vihreää ja raitaneulosta / Green and stripes

raidallinen-kaulaliina

Jokunen aika sitten rullaportaissa tuli vastaan tyttö, jolla oli niin hieno, mustavalkokuviollinen huivi, että se inspiroi minua hakemaan kaupasta uutta lankaa. Päädyin mustavalkoisen sijaan mustaan ja vaaleanharmaaseen ja koska kuvioneuleet ovat minulle vielä ihan hepreaa, tyydyin neulomaan ihan vain rehellistä raitaa. Nyt huivi on jo päättelyä vajaa valmis, enkä malta odottaa että saan sen käyttöön. Taas yksi huivi lisää kokoelmiin! Koskakohan uskaltautuisin tekemään jotain muuta?

neilikat-1

Tai no olenhan minä uskaltanut! Ja vielä monella puikolla. Piti kyllä soittaa kässäkerhoystävälle iltamyöhään, että miksi piposta tulee kolmio? Tarvitsin kuulemma yhden puikon lisää. Ahaaaa! Löysin pipon ohjeen Kotoliving-lehdestä ja vähän jänskättää, että mitä tuosta tulee, koska en ole koskaan tehnyt pipoa, paitsi virkkaamalla joskus yläasteella. (Sen hippimyssyn kyllä muistan: vaaleansininen, ihan kamala reikäneuleinen lötkö, mutta pidin sitä aina, kunnes se hukkui, onneksi.)

Tuo lanka on muuten ihanan väristä, vaikka se ei oikein näy tuosta kuvasta. Sellaista metsänvihreää.

metsanvihrea-lanka

ikkunalauta

julisteet-olkkarissa'

Mukavaa sunnuntaita!

I recently saw a girl wearing a lovely black & white patterned scarf and that inspired me to buy some new yarns. I bought black and light grey yarns and started to knit a striped scarf. It’s almost ready and I can’t wait to wear it! I also started to knit a beanie and I am not sure how that will end up because it’s the first one I’ve tried to make since the crochet hippie caps in middle school. Have a relaxed Sunday!

8 thoughts on “Vihreää ja raitaneulosta / Green and stripes

  1. Hienoja neulomuksia, Tykkään väreistä. Toi kitara on muuten niin kivan hippimäinen.. mä oon kans alkanu katsella kitaraa jostain vähän sillä silmällä sillä ne näyttää kivoilta ja useimmiten kuulostavatkin 🙂

    • A kiss, kiitos! No ei muuta kuin kitaratunneille! 🙂 Mä oon tosi huono soittamaan, mutta silti välillä innostun kokeilemaan. Haluaisin vain heti olla tosi hyvä, mutta kärsivällisyys ei riitä harjoitteluun…huono yhtälö. 😉

    • Silja Maaria, koitan opetella lukemaan ohjeita, vaikka ne ei ole koskaan tarpeeksi yksinkertaisia mulle. 😀 Kaipaisin ihan perusteita, kuten vaikkapa, että montako puikkoa tarvitaan, heheh. Mahtavaa, että säkin mummokerhoilet!

  2. Mä olen yrittänyt nyt monta viikkoa tehdä sellaista sukkaa, joka aloitetaan varpaista, mutta ei ole onnistunut minun taidoillani. Pitää palata perinteiseen malliin, joka sekin on aika lailla hakusessa monen vuoden tauon jälkeen. Sinulla on reipas ote kutomiseen!

    • Ume, kuulostaa oudolta, että sukka alkaisi varpaista. 🙂 Mäkään en osaa edes perinteistä mallia, mutta haluan kyllä vielä opetella! Samoin sen lapasen teon…

Leave a Reply

