Syksy ja virkkaushulluus / The autumn and crocheting madness

          sohva-ja-kynttilat

Podin muutaman viikon kamalaa (ajoittain ponnahtavaa) elämäkriisituskamitämäteenahdistusaaaargh-vaihetta, mutta nyt elämä tuntuu taas voittavan ja kaikki on sittenkin ihan kivaa.  Löysin uudestaan rentouttavan harrastuksen, joka alkaa innostaa aina syksyisin, nimittäin käsityöt! Käsityökerhokin kokoontui viime viikolla ensimmäisen kerran tänä syksynä. Tällä kertaa puikkojen sijaan viuhuu koukku. Muistutettakoon, että harrastukseni on myös poikaystävän suosiossa, sillä se pitää minut pitkiäkin aikoja hiljaa ja keskittyneenä yhteen asiaan. Viime vuonna kudoin kaulahuiveja ja nyt syntyy kynsikkäitä yhdet tai kahdet illassa. Täytyy pakata tuotoksia pukinkonttiin, sillä tuskin tarvitsen kynsikkäitä kaikissa väreissä.

kynsikkaat

langat-ja-kori

kynttilatuikut

langat

virkatut-kynsikkaat

varikkaat-kynsikkaat

kynttilatuikut-1

siirtolapuutarha-teepannu

olohuone-nojatuoli

Mitäs teille kuuluu? Innostaako käsityöt?

Hi, how are you? I started my favorite hobby, doing handicrafts, again! Last year I was excited about knitting scarfs but now I’m more into crocheting. I have made wrist worms in many colors already and there is no end in sight. I know what I’m going to give as Christmas presents this year… 

12 thoughts on “Syksy ja virkkaushulluus / The autumn and crocheting madness

  1. Kyllä,käsityöt innostaisi,mutta en ole saanut aikaiseksi tartuttua puikkoihin. Ajatuksena olisi neuloa helmineuleella kaulaliinaa/tuubihuivia, mutta ensin pitäisi hankkia lankoja. Plus pitäisi muistella miten se nurin neulominen menikään. Niin paljon en ole käsityöihminen että onnistuisi neuloa/virkata mitään liukuhihnalta pukinkonttiin, mutta rentoutumismielessä se on mukavaa, pienissä määrin.

    • Hurmioitunut, mun piti googlettaa, että minkälaista on helmineule. Kaunista! Näyttää itseasiassa vähän virkatulta tuo pinta. En ole kovin hyvä käsityösanastossa tai ohjeissa yleensäkään ja teen vähän fiiliksellä ja keksin ohjeita päästäni. Ehkä saat syksyn aikana tartuttua puikkoihin, suosittelen! Se on kyllä rentouttavaa…

  2. Ihanat kudotut Lämmittimet! Ne on väritykseltään, kuin isoäitisi Nanny Stillit ( paitsi sinappi). Minä aloitin keramiikka työt harrasteena, joka on tosi kivaa, jossa olen täysi surkeus ja mutta tähtään täysin oman muototajun haisteluun ja rentoutumiseen. Oikeesti on kivaa kun ei ole suuria pyrkinyksiä sen suhteen. Se on taiteilijasielulle aina aika ajoin syvyyksiin menoa ja mitä ihmettä hommaa, kun voisi kuvitella mielessä vaan taiteilua ja kokee ideoiden paloa! Sulla on kyllä aika paljon mitä osaat hyvin, hae taiteelliseksi johtajaksi johonkin kivaan lehteen!

    • Sussu, kiitos! Hei, totta että on aika samat värit. Lempparivärejä! Mahtavaa, että oot aloittanut keramiikan. Harrastuksissa on kuitenkin mun mielestä kyse just siitä rentoutumisesta ja hauskuudesta, eikä välttämättä tarkasta päämäärästä ja siitä, että pitäis heti olla hyvä. Taiteellinen johtaja, mikä mainio nimike, kukas palkkais mut!? 😀

  3. Juuri tuollaisia kynsikkäitä olen juuri tänä syksynä hiukan toivonut, mutta koska itsellä melkoisen vähän aikaa ja taitoa, niin voisi laittaa jonkun innokkaan käsityökaverin virkkamaan… Ja samalla tukea kotimaista käsityötä ;)) Mutta ylipäätänsä kaikki pieni puuhastelu, mitä voi harrastaa iltaisin kynttilänvalossa kiinnostaa näin syksyisin… Virkkaus on kyllä sellainen mitä joskus tein itsekin, mutta on jäänyt viime vuosina hyvin vähälle 😦

    • Lusikka, hei mä teen sulle kyllä tuollaiset kynsikkäät! 🙂 Minkä väriset haluat?? Voit laittaa mulle vaikka sähköpostiin osoitteen, niin pistän sitten postiin, kun ovat valmiit!

  4. Ihania! Oot mieletön kone, kun jaksat tehdä noita tuommoisella tahdilla! Hei säähän voisit laittaa niitä myös myyntiin Tarun Maker’s Markettiin, sitten kun koko suku ja muu lähipiiri on lahjottu! 😀

    • Kaisa, no noi valmistuu tosi nopeesti ja mä oon hieman maaninen, kun alan kutomaan tai virkkaamaan. 🙂 Nyt on hartiat niin jumissa, että täytyis kyllä pitää vähän taukoa, tai ei oo kauan rentouttavaa. 😀 Hei, mainio idea, ehkä sitä voiskin….? Kiitti vinkistä!

  5. Mun äiti on ollut ompelija (ei ole tehnyt sitä työtä vuosiin, kun kyllästyi 😀 ), mutta mä en osaa oikeasti tehdä yhtään mitään 😀

    • Ravenwaves, hihih, arvaa mitä? Mun äiti on kanssa ihan superhyvä ompelemaan ja suvussa on muitakin ompelijoita, mutta mä oon aikamoinen räpeltäjä. Mutta mulla on intoa ja käsityökerhossa ystävä, joka auttaa, kun menee pieleen. 😉 Mä kyllä vähän epäilen sun sanoja…ootko koittanut? Virkkaus on helppoa. Voit tehdä pelkkää sellasta silmukkanauhaa! 😀

  6. Hurjan kaunis blogi! Löysin tänne Arabian fb-sivuilta, onnea voitosta! 🙂

    Itse en olekaan koskaan virkannut kynsikkäitä, kutonut vaan. Pitää testata tuokin! Kaunista syksyä!

  7. Dorit, oi kiitos paljon! Kivaa kun löysit!
    Olen tainnut itsekin ennen kutoa noita, mutta virkkaaminen on supernopeaa ja tulee jotenkin hauska jälki. Ihanaa syksyä sinulle myös!

Leave a Reply

